Nie zapominaj o wodzie!

Organizm człowieka składa się w 60-70% z wody. Nawadnianie organizmu jest więc bardzo ważne. Odruch picia wody powinniśmy wyrobić w sobie, swoich dzieciach od najwcześniejszych lat (przyzwyczajenie do picia słodkich, gazowanych napoi może być trudne do pokonania w późniejszych latach), co wpłynie bardzo korzystnie na nasz organizm.

Picie wody

Czemu trzeba pić duzo wody?

Zbyt mała ilość wypitej wody może prowadzić do odwodnienia organizmu (utrata nawet 1-2% wody może sprawić, że zaczniemy odczuwać zmęczenie i pojawią się problemy z koncentracją, a utrata 10% prowadzić do zagrożenia życia), dlatego trzeba dbać o ilość wypijanych płynów w ciągu dnia. Zakłada się, że średnio powinniśmy wypijać 2 litry wody dziennie, są tez dokładniejsze przeliczniki ilości wody na kilogram masy ciała - 30 mililitrów wody na 1 kilogram masy ciała. Przykładowo więc osoba, która waży 50 kg powinna wypijać 1500 ml wody (50x30=1500).

Korzyści z odpowiednio nawodnionego organizmu


Nawadnianie organizmu zredukuje uczucie zmęczenia, poprawi kondycję naszej skóry, oczyści organizm, polepszy trawienie. Wspomoże również odchudzanie, polepszy naszą kondycję fizyczną i zapobiegnie różnym dolegliwościom.
Picie odpowiedniej ilości płynów może być na początku bardzo trudne. Znam to doskonałe, też tak miałam, gdy zabrałam się do picia odpowiedniej ilości wody. Warto więc zacząć od nieco mniejszej ilości i po jakimś czasie ją powiększać. Uwierzcie, organizm bardzo szybko przyzwyczaja się do zwiększonej liczby płynów i równie szybko odwdzięczy wam się lepszym samopoczuciem i zdrowiem.